MF

förkortningar finns på allt, kan många som jag kommer ihåg att jag lärde mig i skolan och vissa nya, hippa, engelska som jag fått be syrran förklara va de betyder!

men till alla som kanske sov den lektionen i plugget när läraren skrev OSA på tavlan ska jag köra en repris på det nu!

Om svar anhålles (OSA, o.s.a.) betyder på en inbjudan att mottagaren ombeds att ange om denne avser att komma eller inte. Den som ger inbjudan anhåller (ber) om ett svar. Vanligtvis förväntas den inbjudne svara på samma sätt som inbjudan gjorts; den som fått ett brev bör alltså svara brevledes, men viktigast är att svara före det datum som angivits på inbjudan. Även om ett o.s.a. inte angivits, förväntas mottagaren ändå besvara inbjudan.

(det här har jag kopierat från wikipedia så ni inte tror att det är nån förkortning som jag själv har hittat på som betyder nått i stil med Om ni orkar Svara vore vi glAda!)

och eftersom vi skrev med en mail adress, som bytheway är världens coolaste "bröllops-e-mail", och 2 olika telefon nummer så behöver ni inte skicka ett brev som svar.. kanske är därför det tar sån tid för vissa.. dom väntar på ett kort till med våran adress i..
eller borde vi ist för OSA ha skrivit ASAP? kanske hade varit mer 2010 lixom!

måste ta reda på vad vickan och danne skrev i sina..

alla som känner mig vet ju nu att jag är fruktansvärt seriös i detta inlägg och inte en smula sarkastisk


idag ska jag och min jolene ha tjejdag! och vad gör man på tjejdagar?
- KÖPER SKOR!

fick mail om att deras näbbkläder kommer i dagarna och det kanske vore trevligt om dom har något på fötterna också! ska även investera i en tiara till dagis avslutningen på fredag då temat är prinsar & prinsessor!
för jolene är det de självklara temat och hur kul som helst men för charlie som föredrar "vanliga" kläder är det inte lite upphetsande.. han hämtade barca tröjan och shortsen som vanligt och tyckte att han skulle va en fotbolls-prins!
men vi vred och vände lite på det och kom fram till att han kunde va en riddare-prins med sköld och svärd.. men absolut ingen maltel eller krona eller så - bara tisha och shorts (eller hårts som han säger)!

han är för lik mamma de lilla livet - känner sig mer utklädd än uppklädd!
hur ska de se ut på bröllopet om både han och jag vrider sig i kläderna och skriker efter mysbyxorna?



vi har dock olicka linslus gener!

Kommentarer
Postat av: Vanja

Vad härligt med denna förklaring på O.S.A.

Av ngn anleding känner inte jag mig träffad....jag brukar vara ordentlig...även om man kanske inte alla ggr hajar tugget! ;)

Jag har O.S.A:at

Hoppas Ni får det bäst på er tjejdag.

2010-06-30 @ 12:49:09
Postat av: Yvonne

hello...

Känner mig åsså träffad.vi gamlingar verkar värst-

kanske vi bara busa runt på lektionerna,eller sov,eller kasta suddgummi.ska o.s.a. jag med

Kramen och hade bäst

2010-07-01 @ 00:12:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0